Kula, sześcian, walec – co to takiego?

W ostatnim tygodniu grupa” „Pszczółek” poznała i pracowała z darem 2. To zestaw 2 kul, 2 sześcianów i 2 walców w jednakowym kolorze w drewnianym pudełku, z ruchomym stelażem do ułożenia przez dziecko. W zestawie jest także patyczek i sznurek do przeprowadzania eksperymentów. Bryły są dobrane parami, jedna figura z pary jest gładka, bez żadnych otworów, druga ma natomiast nawiercone otwory do wkładania patyczka (umożliwia to obracanie bryłą) oraz ma haczyki do przewlekania sznurka i zawieszania jej na stelażu.

Dzieci pracując w kąciku darów wdrażały się do manipulacji, obserwacji i porównywania obiektów. Miały możliwość doświadczania, iż niektóre obiekty można toczyć (kula, walec) a inne nie. Niektóre z nich mają ściany owalne, inne płaskie. Dodatkowo bryły te posiadają otwory, przez które przekładały specjalne pręty, to umożliwiało im obroty w przestrzeni względem wybranej osi. Pracując z tymi bryłami odkrywały zjawiska fizyczne, poznawały ruchy przedmiotów, przeprowadzały porównania, odróżniały kształty, formy kuliste od graniastych, miały za zadanie budować w ich umysłach pojęcia linii prostej i krzywej, badanie ciężaru, ruchu itp. Dodatkowo jeszcze z użyciem tego daru przeprowadzały zabawy z użyciem figurek małych zwierząt.

Kącik badawczy – oglądali przez lupę liście dębu, sosny, świerku, a także szyszki, kasztany i żołędzie. Następnie mieli za zadanie zbudowanie stogu z igieł sosnowych przenoszonych za pomocą pęsety.

Kącik twórczy – odbijali liście maczane w farbie, następnie robiły las używając szyszek, kasztanów, igieł żołędzi.

Kącik gospodarczy – przekładali wafle miodem, a następnie następowała degustacja.

100_2429 100_2435 100_2436 100_2438 100_2441 100_2445 100_2450 100_2456 100_2457

Opublikuj w swoim portalu

Autorem wpisu jest: redaktor